Saturday, September 20, 2008

Mangsa Banjit Terima Bantuan



Thursday, September 18, 2008

SERAMAI 60 ORANG MANGSA BANJIR TERIMA SUMBANGAN
OLEH: ABD WAHAB BIN OSMAN
SUNGAI PETANI 15 September - Kira-kira 60 orang mangsa banjirkilat dari Kampung Raja dan Kampung Belah Dua yang dilanda banjirkilat menerima sumbangan daripada Adun Sidam YB Tan Chow Kang danPengerusi Badan Perhubungan PKR Negeri Kedah.Senator Ir Zamri Yusof.
Rumah-rumah yang ditenggelami banjir di Kampung Raja dan KampungBelah Dua yang dinaiki air setinggi 1.5 meter. Laporan kerosakan rumahyang layak menerima bantuan disediakan melalui Pengerusi JawatankuasaDaerah Mengundi (JDM) kampung berkenaan, Marzuki Idris.
Dalam ucapannya, YB Tan Chow Kang melahirkan rasa simpati dengansituasi yang dihadapi oleh mangsa banjir.
Katanya, "Walaupun bentuk sumbangan ini kecil, namun atas inisiatifsemua pihak, sumbangan ini diharap dapat meringankan bebanan yangditanggung oleh mangsa banjir."
Menurut Tan Chow Kang lagi, beliau bersama dua orang Ahli MajlisPerbandaran Sungai Petani dan 2 orang Jurutera Majlis PerbandaranSungai Petani telah meninjau lokasi banjir kilat di Pekan Lama danBelakang Dewan Beng Siew, Sungai Petani.
Sehubungan beliau telah meminta pihak Jurutera Majlis PerbandaranSungai Petani agar segera menyelesaikan masalah banjir kilat yangdihadapi oleh penduduk-penduduk di Kampung Raja dan Kampung Belah Dua.
Menurut Adun Sidam itu lagi, beliau telahpun menghubungi Ah Meng,pemilik tanah Num Yoong Hardware, lokasi yang sering dinaiki air disekitar Pekan Lama Sungai Petani.
Tan Chow Kang berkata, Ah Meng telahpun memberi kebenaran digunakantanahnya sepanjang 300 meter untuk dibina longkang sedalam 4 kakisebagai mengatasi masalah kejadian banjir kilat itu.
Majlis penyampaian sumbangan tersebut diadakan di hadapan Kedai AdAlbab, Jalan Kuala Ketil, Sungai Petani.
Posted by Warta Darul Aman Daily at 3:13 PM

No comments: