Saturday, September 20, 2008

Mangsa Banjir Terima Bantuan Daripada Takaful Iklas

Thursday, September 18, 2008

TAKAFUL IKHLAS BERI BANTUAN KEPADA 50 ORANG MANGSA BANJIR
OLEH: ABD WAHAB BIN OSMAN
GURUN 15 September - Baru-baru ini hampir 400 buah rumah di TitiLahar, Guar Chempedak dan Yan dilanda banjir kilat. Air yang naiksetinggi lima kaki itu telah merosakkan beberapa buah rumah di KampongTiti Lahar, Guar Nanas dan Kampong Kepala Bukit.
Musibah yang menimpa penduduk Bukit Selambau, Sidam dan Guar Chempedaktelah mendapat perhatian daripada Takaful Ikhlas dan telah memberibantuan kewangan sebanyak RM10 ribu. Sumbangan disampaikan olehPengurus Pemasaran Wilayah Utara, Hazrrie Abu Bakar berkata.
"Dengan bantuan tidak seberapa, Takaful Ikhlas ingin menunaikantanggungjawab sosial untuk meringankan bebanan yang ditanggung olehmangsa banjir," katanya.
Selain itu, katanya Syarikat Insuran Islam berkenaan turut menyalurkansumbangan melalui program Jejak Fakir Ramadhan yang dilancarkan tahunlepas untuk membantu golongan miskin.
Katanya lagi, Takaful Ikhlas bersedia membantu golongan daif disamping mempromosi dan mengembangkan syarikat insuran itu ke pedalamandi seluruh Negara.
Sumbangan kepada mangsa banjir tersebut disampaikan oleh PengerusiBadan Perhubungan PKR Negeri Kedah, Ir Zamri Yusuf.Dalam ucapannya, Zamri berkata sumbangan yang disampaikan adalahsebahagian daripada keperihatinan ahli-ahli masyarakat yang bersimpatidengan mangsa-mangsa banjir yang ditimpa musibah.
"Dalam suasana menyambut aidilfitri, anggaplah musibah ini sebagaisatu ujian dari tuhan yang mahu mendidik manusia agar menjadi lebihbersabar dan bertakwa," katanya lagi.
Kira-kira 50 keluarga mangsa banjir menerima sumbangan hamper daripadasyarikat insuran Islam Takaful Ikhlas dalam satu majlis yang diadakandi Dewan Serbaguna Guar Chempedak d

No comments: