Wednesday, May 12, 2010

YB Tan Chow Kang wakil rakyat angkat Bakar Arang

Oleh SITI ZALEHA ABDUL RAHIM

ALOR SETAR – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sidam, YB. Tan Chow Kang dilantik sebagai ADUN angkat Bakar Arang menggantikan YB. Tan Wei Shu yang telah melompat parti menjadi ADUN bebas.


Menteri Besar Kedah, YAB. Dato’ Seri Ustaz Azizan Abdul Razak berkata, adalah menjadi amalan kerajaan negeri bagi mana-mana DUN yang diwakili parti pembangkang, maka kawasan tersebut diberi kepada ADUN di kalangan parti kerajaan sebagai DUN angkat.

“Setelah YB. Tan Wei Shu keluar daripada PKR, maka kita telah bersetuju untuk lantik YB. Tan Chow Kang sebagai ADUN angkat Bakar Arang. YB. Tan Wei Shu masih wakil rakyat, tetapi kita mahu wakil daripada kerajaan untuk jaga kawasan itu.

“Ini adalah bagi memastikan segala urusan yang berkaitan dengan kerajaan, iaitu Pakatan Rakyat dapat berjalan lancar dan rakyat boleh buat rujukan dan membuat aduan melalui YB. Tan Chow Kang.

“Polisi ini bukan berlaku sekarang dalam kerajaan Pakatan Rakyat, tetapi sejak dahulu lagi telah diamalkan oleh pemerintah dahulu,” jelas beliau selepas mempengerusikan mesyuarat Exco di Wisma Darul Aman, di sini.

YB. Tan Chow Kang juga telah dilantik sebagai Exco sejak 12 Mac lalu yang memegang portfolio Hal Ehwal Masyarakat Cina, Alam Sekitar dan Pengangkutan.

No comments: